Frakt og retur
1. PRISER OG BETALING
Alle prisene i nettbutikken er oppgitt i NOK og er inkl. mva.
Hos oss kan du betale både med Visa, Mastercard og Vipps, eller faktura og kort via Klarna Checkout. Raskt, trygt og enkelt. Betingelser for betalingsutsettelse på ditt kjøp finner du i kassen.
2. FRAKT
Med mindre annet et avtalt, sendes alle våre ordrer med Posten/Bring. Du vil motta en ordrebekreftelse fra oss på e-post så snart du har lagt inn ordren. Når ordren sendes fra vårt lager mottar du leveringsinformasjon på e-post. Frakttiden vil normalt være 3-5 virkedager, med forbehold om endringer i leveringstid på grunn av forsinkelser hos Posten/Bring.
Vi har en fast fraktpris på 99kr. Alle ordrer med verdi over 1.000kr. sendes fraktfritt.
Du har også mulighet for å velge en annen leveringsadresse enn din folkeregistrerte adresse. Er varene kjøpt som gave, kan gaven leveres direkte til mottaker. Da oppgir du bare ønsket leveringsadresse ved checkout. Vi sender kun varer til adresser i Norge.
Sjekk alltid varene når du mottar dem. Dersom varene er skadet under transport skal dette meldes inn til transportør(se informasjon om transportskader under punkt 4.2). Hvis du mot formodning ikke henter pakken din hos Posten, og pakken dermed kommer i retur til oss, vil vil belaste deg med et straffegebyr på inntil 500kr(se informasjon om uavhentet pakke under punkt 5).
3.1 RETUR
Det er lov å ombestemme seg, og du har derfor alltid 14 dager full returrett når du handler hos oss.
Angrefristen løper fra den dagen du mottar varen. Ta alltid vare på orginalemballasjen til du har bestemt deg for å beholde produktet. Vi renfunderer kun totalt beløp hvis varen leveres i sin originale stand i original emballasje.
Hvis produktet leveres med mangler, vil du bli belastet for verdien av de manglende delene.
Når du vil angre kjøpet ditt står du selv for fraktkostnaden. Angrerettskjema sendes på e-post samtidig som du mottar bekreftelse på at ordren er sendt fra vårt lager. Hvis du ikke har mottatt skjemaet på e-post, ligger det i inni emballasjen sammen med produktet. Fyll ut vedlagte angrerettskjema og send pakken til: Ness & Lind AS, Bårnakkveien 1B, 9406 Harstad.
3.2 BYTTE
Ønsker du å bytte til et annet produkt vi har på lager, gjør du følgende:
1. Legg inn en bestilling på varen(e) du ønsker å bytte til.
2. Fyll ut angrerettskjemaet som ble sendt til deg på e-post samtidig som du fikk leveringsbekreftelse.
3. Legg angrerettskjemaet sammen med varen(e) du sender i retur. Pakk forsendelsen godt.
4. Bestill returetikketen hos Posten her. Du betaler selv frakt for returen.
Returadresse: Ness & Lind AS, Bårnakkveien 1B, 9406 Harstad.
6. Lever pakken på ditt nærmeste postkontor innen 14 dager fra du mottok varen(e).
7. Når vi har mottatt returen krediterer vi varene(e), og den nye ordren skal allerede være på vei.
NB! Har du betalt med Klarna og ønsker å unngå purring på din faktura, anbefaler vi å registrere returen i Klarna-appen eller på Klarna sine sider. Da setter Klarna fakturaen på vent til ordren oppdateres av oss.
4.1 REKLAMASJON: PRODUKTFEIL
Inneholder varen din feil eller mangler? Vær vennlig å ta et bilde og send oss en e-post innen 5 dager etter at du har mottat varen, så hjelper vi deg. Dette betyr at du enten kan få varen reparert, byttet, pengene tilbake eller avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjon. Det skal reklameres innen rimelig tid etter at du har oppdaget mangelen ved varen. Når reklamasjonen er berettiget, får du tilsendt en etikett fra oss som du kan klistre på pakken ved sending. Etiketter kan skrives ut på ditt postkontor.
4.2 REKLAMASJON: TRANSPORTSKADER
Dersom varene er skadet under transport må du som mottaker melde dette inn til transportør innen fem virkedager fra varen var mottatt. Etter fem virkedager fraskriver transportør seg ansvar for skaden, og du mister da ditt krav for dekning på det skadede produktet.
5. UAVHENTET PAKKE
Din pakke vil normalt ligge hos Posten i 7 dager etter at den har ankommet. Hvis du ikke henter ut pakken din i løpet av disse dagene vil pakken bli returnert til oss, og vi vil belaste deg straffeporto for uavhentet pakke avhengig av pakkens størrelse, inntil 500kr. Hvis du angrer bestillingen etter at pakken allerede har blitt sendt fra oss må du hente ut pakken og sende den tilbake til oss. Gjør du ikke dette registreres pakken som ikke mottatt og debiteres automatisk.
KUNDESERVICE
Postadresse: Postboks 266, 9483 Harstad
Besøksadresse: Bårnakkveien 1, 9406 Harstad
E-post: post@nessoglind.no
Tlf: 77 00 29 05